Sunday 12 February 2012

Melawat ke Negeri Melaka (Zoo Melaka)

Semasa melawat ke Negeri Melaka pada 23hb' Januari 2012, keluarga aku sempat melawat di Zoo Melaka. Mengikut kata Mama ini adalah kali kedua buat aku kesini , kali pertama semasa aku berumur +- 3 tahun, ( adik aku Iman belum lahir lagi masa tu ). Masa tu nenek & arwah atok ada ikut sekali, malangnya aku tak ingatlah.
Bermakna lebih sedekad dah tak jejak ke Zoo Melaka ni, Mama kata tak banyak perubahan pun.
Kali ini sepupu aku Amni ( anak sedara Ayah / anak Mak Long sebelah Ayah ) ikut sama sebagai pemandu pelancong tak rasmi. Kami hanya berjalan kaki saja semasa di dalam zoo & sangatlah penat nak habiskan perjalanan tu. Luas sungguh zoo Melaka ni, berapa batu kita orang berjalan agaknya ya.

Nurul Hazirah di Zoo Melaka


Nurul Hazirah di Zoo Melaka


Taqhifah Amni di Zoo Melaka

Taqhifah Amni di Zoo Melaka

Zainul Haziman & Nazrul Hamizan di Zoo Melaka

Nazrul Hamizan di Zoo Melaka





Taqhifah Amni di Zoo Melaka

Puaslah tenguk haiwan haiwan dalam zoo tu.... paling cute tenguk spesis burung cenderawasih tau.

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates